بنر حمایت از سایت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حکم نحس بودن شخص در اسلام

حکم نحس بودن شخص در اسلام

حکم نحس بودن شخص در اسلام

حکم نحس بودن شخص در اسلام
حکم نحس بودن شخص در اسلام
جایگاه شما !

حکم نحس بودن شخص در اسلام 


سلام علیکم بزرگوار،،بد یُمن بودن شخصی در اسلام هست؟ مثلا کسی با دیدن شخصی کارش درست نمیشود وهر وقت برای کاری برود وشخص مورد نظر به جلو اوبیاید کارش درست نمیشود ؟ آیا میتوان به این مسئله چشم بد داشتن شخص مورد نظر گفت؟ در این مورد کمی توضیح دهید چون تمام همشهریان ما به این مسئله اعتقاد کامل دارند . 


الحمدلله، 

این امور از مسائل جاهلیت هست، و چیزی بنام روزهای بد و یا ساعات بد و یا اشخاص نحس، و یا از این قبیل مسائل در اسلام وجود ندارد، مثلا در فرهنگ غربی عدد شماره 13 نحس هست، و اگر تاریخ 13 میلادی روز جمعه بگیرد آنروز را نحس میدانند، و یا بعضی مردم اگر از اول صبح از خانه بیرون رفت و شخص نابینایی را ببیند آنروز را نحس میشمارد، و یا برخی تجار اگر بدهکار باشند، روز شنبه پول بیرون نمیدهند زیرا آنرا نحس میدانند، و یا اگر کسی کلاغ و یا جغدی را بالای بام خانه اش ببینید آنروز را نحس میداند، اسلام این قبیل مسائل جاهلیت را لغو کرده است زیرا هیچ ربطی به قضا و قدر ندارد. 

بنابراین بد شگونی با روزها وماهها و اشخاص و پرواز دادن پرندگان به قصد تعیین خیر وشر، از اعمال جاهلیت هست که شریعت اسلامی آمده است آنها را باطل کند، این بدشگونی وفال بد نیست که تقدیر را عوض می کند، واین ماه صفر نیست که شر وضرر می آفریند، پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمودند: " لا عدوی ولا طیرة ولا هامة ولا صفر "، (روایت بخاری)، یعنی: " هیچ مرضی در واقع از خودش واگیر نیست وهیچ شگون بدی حقیقت ندارد وپرواز دادن هیچ پرنده ای در خیر وشر موثر نیست، وشگون به ماه صفر نیز بی تأثیر است". 

والله اعلم 
وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین

نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات متنی شما
روزیکس | مرجع وبمسترها
موبایل اسکای مرجع موبایل
ورود به سایت
عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد