بنر حمایت از سایت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حکم قضای نمازهای فوت شده؟

حکم قضای نمازهای فوت شده؟

حکم قضای نمازهای فوت شده؟

حکم قضای نمازهای فوت شده؟
حکم قضای نمازهای فوت شده؟
جایگاه شما !

حکم قضای نمازهای فوت شده؟ 


من نمازهای قضای خودرا ایا پر بخوانم یا قسم که دراصل از من قضا شده مثلا:نماز ظهر چهار رکعت است که دو ان پر و دو ان خالی است پس ایا قضای ان را پر بخوانم یا همین قسمی که است. یعنی طریقه سنت چگونه میباشد در ادای نماز های قضاِی. 

الحمدلله، 
علمای اسلام در مورد قضای نمازهای فوت شده اختلاف کرده اند.بعضی از علما می گویند چون نماز های پنجگانه وقت مشخصی دارند و بایستی در زمان خود خوانده شوند مگر اینکه عذر شرعی داشته باشد(مثل فراموشی یا خواب بودن) لذا نمازی که در وقت خود ادا نشود دیگر نباید آنرا قضا نمود شیخ ابن عثیمین در فقه السنه خود بر این رای است. در عوض این دسته از علماء بنا به حدیثی صحیح که در آن اشاره شده به اینکه در روز قیامت کسانیکه نمازهایشان کامل نیست و نماز فوت شده داشته اند خداوند به ملائک امر می کند تا بجای نمازهای فرض نمازهای سنتشان را بررسی کنند و آنها را بجای نمازهای فرض پر کند،استناد کرده اند و می گویند شخصیکه نماز فوت شده دارد بهتر است سنتهای رواتب و غیر رواتب را ازدست ندهد و امید داشته باشد که الله تعالی آن نمازهای سنت را بجای نمازهای فرض فوت شده قرار دهد و دیگر مبادرت به قضای نماز های فوت شده نکند زیرا اینکار ثوابی ندارد. 
اما بعضی دیگر از علمای مذاهب قضای نماز را جایز می دانند.و روش آنهم فرقی ندارد بایستی نمازهای اوقات شبانه روز را در وقتهای یی که توانایی انجام نماز را داشت بجای آورد. 
والله اعلم 
وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین

نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات متنی شما
روزیکس | مرجع وبمسترها
موبایل اسکای مرجع موبایل
ورود به سایت
عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد