بنر حمایت از سایت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حکم زدن زنان از دیدگاه اسلام

حکم زدن زنان از دیدگاه اسلام

حکم زدن زنان از دیدگاه اسلام

حکم زدن زنان از دیدگاه اسلام
حکم زدن زنان از دیدگاه اسلام
جایگاه شما !

حکم زدن زنان از دیدگاه اسلام 


سلام بزرگوارببخشیدسوال داشتم،،آیا اگر مردی زنش را به ناحق از روی عصبانیت بزند و بعد از ان زن معذرت بخواحد گناهش بخشوده میشود؟ 


الحمدلله، 

اولا از اخلاق مسلمان نیست که زن خودش را بزند، و اینکه خداوند متعال در قرآن میفرماید: 

" ... وَاللَّاتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ ..." ﴿النساء: 34﴾ 

«و زنانی‌ را که‌ از نشوزتشان‌ بیم‌ دارید (نشوز: سرکشی‌ و نافرمانی‌ و برتری‌جویی‌ بر شوهر است‌) پس‌ پندشان‌ دهید و سپس (دومین‌ راه‌ حل‌ این‌است‌ که‌) آنان‌ را در خوابگاهها ترک‌ کنید (یعنی‌: از خوابگاههایشان‌ دوری‌ کنید وآنان‌ را در زیر روانداز (لحاف) خویش‌ جای‌ ندهید) و (اگر این‌ هم‌ تأثیر نکرد، پس‌ سومین ‌راه‌ حل‌ این‌ است‌ که) آنان‌ را بزنید» 

چنان‌ زدنی‌ است که‌ به ‌قصد تأدیب‌ و اصلاحشان ‌باشد، نه‌ زدنی‌ سخت‌ و گزنده‌ و آزاردهنده‌. خاطرنشان‌ می‌شود که‌ سنت‌رسول‌اکرم‌ صلی الله علیه و سلم این‌ زدن‌ را مقید به‌ آن‌ نموده‌ است‌ که‌ با نرمی‌ و ملایمت‌ باشد، به‌ طوری‌ که‌ به‌ نقص‌ عضوی‌ در وی‌ نینجامد و اثری‌ از خود بر جای‌ نگذارد، مانند زدن زن با جوب مسواک بطور آهسته، که فقط نشاندهنده تنبیه باشد. 

و پیامبر صلی الله علیه و سلم در مورد کسانی که به زنانشان میزنند فرمود: " لقد أطاف بآل محمد نساء کثیر یشکون أزواجهن لیس أولئک بخیارکم" (صحیح – روایت ابوداود)، یعنی: " بسیاری از زنان نزد آل محمد از شوهرانشان شکایت کرده اند، آنها (یعنی آن شوهران) از بهترین شماها نیستند ". 

و فرمودند: ‏"‏أما یستحی أحدکم أن یضرب امرأته کما یضرب العبد، یضربها أول النهار ثم یضاجعها آخره‏"‌‏. 
یعنی: " آیا یکی از شماها شرم و حیاء نمیکند از اینکه زنش را مانند برده در اول روز میزند، و سپس آخر روز (یعنی در شب) با او نزدیکی میکند؟!" 

و فرمودند: " رفقا بالقواریر " یعنی : " با زنان با نرمی رفتار کنید " (صحیح بخاری) 
قواریر یعنی شیشه، و در این حدیث پیامبر صلی الله علیه و سلم زنان را به شکنندگی و لطفات شیشه تشبیه کرده است، زیرا مانند شیشه حساس هستند و عاطفه شان مانند شیشه شکننده است. 

و فرمودند: " فاتقوا الله فی النساء فإنهن عوان عندکم " (صحیح مسلم) 
یعنی: " از خداوند در مورد رفتار با زنان بترسید، زیرا آنها نزد شما اسیر هستند ". 

ولی اگر زن و شوهر با هم به هیچ وجه نشود صلح کنند و به هم سازگاری نداشته باشند خداوند متعال راه طلاق را بیان فرموده آنهم پس از اینکه سعی کنند با هم صلح کنند، و اگر چاره ای نشد سپس طلاق راه حل نهائیست و آنهم با آرامی، خداوند میرماید: 

" ... فَأَمْسِکُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ سَرِّحُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ ..." ﴿البقرة : 231﴾ 
« یا آنان‌ را به‌ نیکی‌ نگاه ‌دارید، یا به‌ نیکی‌ رهایشان‌ کنید» 

بنابراین شما باید هم حق خداوند را ادا کنید و هم حق زنتان، پس اولا باید استغفار و توبه کنید و این حق خداوند هست و خداوند متعال غفور و رحیم هست و توبه کنندان را دوست دارد، و دیگر اینکه باید از زنتان حلال بود بطلبید و او را راضی کنید تا شما را ببخشد. 

وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین

نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات متنی شما
روزیکس | مرجع وبمسترها
موبایل اسکای مرجع موبایل
ورود به سایت
عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد