بنر حمایت از سایت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حکم خود کشی در اسلام

حکم خود کشی در اسلام

حکم خود کشی در اسلام

حکم خود کشی در اسلام
حکم خود کشی در اسلام
جایگاه شما !

حکم خود کشی در اسلام 


سلام ببخشید،اگر شخصی مرتکب گناه معینی شود و آبرویش برود و سپس بعلت این آبروریزی خودکشی کند، لطفا پاسخ فرمائید نظر دین مبین اسلام وفقه حنفی در این زمینه چیست ؟ طریقه ادای فرائض وراه نجات وی چگونه است ؟ 


الحمدلله، 

چه در فقه حنفی و چه مذاهب دیگر خودکشی همانطور که معلوم هست یکی از گناهان کبیره بشمار میرود و طبق حدیث صحیح پیامبر صلی الله علیه و سلم فرموده است که کسی که با هر چیزی خود را بکشد در قبرش بطور مستمر خودش را با آن چیز میکُشد تا روز قیامت (جک کن) و خدوند در قرآن میفرماید: "و لا تقتلوا انفسکم". پس این شخص میبایست توبه میکرد و پس از آبرو ریزی صبر میکرد شاید که آن آبرو ریزی کفاره گناهانش باشد اگر صبر میکرد. 

اگر شخص خود را کشته است و فرایضی مانند نماز، روزه، حج و یا غیره بر گردنش باشد، در بعضی مسائل نمیشود کسی دیگر قضا را برای او بجا بیآورد مانند نماز، ولی در بعضی مسائل دیگر مانند حج، روزه، صدقه میتواند بجای او انجام دهد. 

و برای راه نجات وی، اگر با مسلمانی فوت کرده باشد میتوان برای او صدقه داد، دعاء کرد، ولی اگر از اهل نماز و زکات و روزه و طاعت و عبادت نباشد و در حالت کفر فوت کرده باشد، این کارها دیگر برای او سودی ندارد. 


وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین

نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات متنی شما
روزیکس | مرجع وبمسترها
موبایل اسکای مرجع موبایل
ورود به سایت
عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد