بنر حمایت از سایت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای آیا درست است که می گویند کسی که شراب خورد تا چهل روز بدنش نجس است

آیا درست است که می گویند کسی که شراب خورد تا چهل روز بدنش نجس است

آیا درست است که می گویند کسی که شراب خورد تا چهل روز بدنش نجس است

آیا درست است که می گویند کسی که شراب خورد تا چهل روز بدنش نجس است
آیا درست است که می گویند کسی که شراب خورد تا چهل روز بدنش نجس است
جایگاه شما !

☑️سوال
آیا درست است که می گویند کسی که شراب خورد تا چهل روز بدنش نجس است و نمیتواند نماز بخواند؟ و اگر اینطور است, پس تکلیف نمازهای نخوانده ی این چهل روز چیست؟

✅پاسخ
مشروبات الکلی نجس است و خوردن حتی یک قطره از آن حرام و از گناهان بسیار بزرگ است و آثار و عواقب فراوانی دارد. مجازات آن در صورت اثبات شلاق و در صورت تکرار مرتبه سوم کشته میشود. 

 و در هرحال اگر کسی چنین گناهی را مرتکب شد باید توبه کند و درهر حال باید نمازش را بخواند . خوردن شراب دلیل بر ترک نماز نیست.
گناهکار باید وظایف‌ خود را انجام‌دهد. از نماز خواندن‌ در حال‌ مستی‌ نهی‌ شده ‌است‌: لا تقربوا الصلوه ‌و أنتم‌سکاری‌؛ در حال‌ مستی ‌نماز نخوانید. در این حالت اصلا نماز انسان صحیح نیست تا چه رسد به نماز مقبول الهی اما در حال‌ عادی‌ باید نماز را بخواند و نمازش‌ صحیح‌ است‌.
نماز و عبادات‌ شرابخوار گرچه‌ صحیح‌است‌ و از گردن ‌او ساقط‌ می‌شود، ولی‌ باید بداند با انجام‌ این ‌گناه‌ بزرگ‌، عبادات‌ او قبول‌ نیست‌، زیرا فرق‌ است ‌بین ‌صحیح‌ بودن‌ عملی‌ و قبول‌ آن‌. ممکن‌ است‌ نماز و عبادات‌ کسی‌ صحیح‌ باشد، ولی‌ بر اثر گناه‌ و معصیت ‌مورد قبول‌ خدا قرار نگیرد.
علی‌(ع‌) فرمود: من‌شرب ‌المسکر لم‌ تقبل‌ صلوته ‌أربعین ‌یوماً و لیلهً؛ کسی ‌که‌ مست‌ کننده‌ بنوشد، تا چهل ‌شبانه‌ روز نمازش ‌قبول‌ نمی‌شود 
پیامبر(ص‌) فرمود: اگر در آن‌ چهل‌ روز بدون‌ توبه‌ بمیرد، خداوند او را از آب های‌ جوشان‌ جهنم‌ خواهد نوشانید.
از دیدگاه‌ اسلام‌ حتی‌ نشستن‌ بر سفره‌ای ‌که‌ در آن ‌شراب ‌نوشیده‌ شود، حرام ‌است‌، علی‌(ع‌) فرمود: لا تجلسوا علی‌ مائده ‌تشرب‌ علیها الخمر ؛ بر سر سفره‌(یا میزی‌) که‌ در آن‌ شراب‌ نوشیده می‌شود ننشینید .
رسول‌اللّه‌(ص‌) فرمود: ملعون ‌است‌، ملعون‌ است‌ کسی‌ که‌ بر سفره‌ای‌ که‌ در آن‌ شراب ‌نوشیده‌ شود بنشیند.

نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات متنی شما
روزیکس | مرجع وبمسترها
موبایل اسکای مرجع موبایل
ورود به سایت
عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد